Hubnutí : 10 věcí, které při něm děláme špatně.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Hubnutí je proces, při kterém dochází ke snižování zásob tuků. Čím menší máme zásoby tuků, tím lepší máme také stav hormonů jako je testosteron či GH. Čemu se tedy při hubnutí vyhnout, abychom dosáhli optimálních výsledků?

1. Máme nepravidelnou konzumaci jídla

Jedním z nejhorších zabijáků správného hubnutí je nepravidelná konzumace jakéhokoliv jídla. Pro úspěšné hubnutí je potřebné nastavit si denní jídelní plán a ten dodržovat. Pokud to neuděláme, naše tělo bývá celkem zmatené a jednoduše tloustneme.

2. Máme nepravidelný výdej energie během dne

Pro správné hubnutí musí každý pokrýt aktuální výdej energie jeho příjmem. Pokud někdo cvičí, tak je dobré se po cvičení najíst, aby se svaly dobře zregenerovaly. Pokud však někdo cvičí vysoce nepravidelně nebo v práci si zažívá různorodé výkyvy výdaje energie, pak to má bohužel neblahé následky na metabolismus a tedy i hubnutí.

3. Máme absenci kalorického deficitu

Nejpodstatnější klíč k celému hubnutí je kalorický deficit. Jednoduše řečeno, když má někdo příjem energie skrze jídlo vyšší, nežli jeho výdej, tak nemůže zhubnout. Je to matematicky nemožné. Tukové zásoby jsou jako konto na účtu. Pokud náš finanční příjem je vyšší, nežli naše výdaje, konto narůstá (což v případě peněz chceme). Důležité je tedy mít kalorický deficit a toho lze dosáhnout buď skrze stravu, nebo cvičení.

4. Necvičíme

I bez cvičení se dá zhubnout, pokud máme správně nastavený jídelníček a disciplínu ho dodržovat. Pak prostě konzumuje méně energie, než během dne vydáme třeba díky práci. Avšak díky cvičení se můžeme do kalorického deficitu dostat mnohem rychleji a snadněji. K tomu všemu nám zde vzniká řada zdravotních benefitů, které při pravidelném cvičení získáváme.

5. Snažíme se zhubnout skrze potravinové doplňky a suplementy

Největší chyba. Pokud se snažíme užívat různé čaje, spalovače a suplementy na podporu hubnutí místo toho, abychom pořádně upravili jídelníček a cvičili, děláme chybu. Řada eshopů a obchodů nás vyloženě láká na produkty, po kterých zaručeně zhubneme. Ano, pokud jste kulturista před soutěží, tak má tyto spalovače a doplňky smysl užívat, jinak je to naprostá blbost, díky které hubne pouze vaše peněženka.

6. Nepravidelně spíme

Spánek je pro lidský organismus vysoce důležitý. Pokud máme dlouhodobě spánkový deficit, náš metabolismus se zpomaluje a spíše tloustneme. Pokud spíme nepravidelně a jednou se probudíme ráno, podruhé večer a pak třeba odpoledne, náš organismus je zmatený a hlavně také máme nepravidelnou konzumaci jídla viz. bod 1.

7. Děláme nárazové drastické diety

Jojo efekt je všem známý. Vzniká právě při užívání těchto různých nárazových diet, kdy se snažíme zhubnout, co nejvíc, za co nejkratší dobu. Těmto dietám je dobré se vyhnout. Mnohem lepší je měnit si svůj jídelníček postupně a postupně si na něj zvykat. Ušetříme tím našemu zdraví i psychice.

8. Konzumujeme potraviny chudé na mikroživiny

Dnešní doba je plná jídla. Žijeme v naprostém dostatku jídla a netrpíme hladomorem. Ovšem asi 80 – 90%  veškerého jídla v supermarketech je chudé na mikroživiny. Mikroživinami se rozumí vitamíny, minerály a stopové prvky. Pokud máme nedostatečný příjem těchto mikroživin, tak vnitřně nás tělo nutí do dalšího a dalšího jídla, aby pokrylo i tyto složky. A tak se tloustne., protože konzumuje další a další potraviny bohaté na sacharidy či tuky, ale nikoliv na minerály, vitamíny a stopové prvky.

9. Jíme převážně pro chuť

Nepochopte to špatně. Není nic špatného jíst jídlo kvůli chuti. Místy je to i žádané, abychom byli psychicky zdraví. Avšak naše dnešní doba vytváří potraviny, které jsou škodlivé, ale chutné. Nikdy více v historii neexistoval takový kontrast mezi nezdravým chutným a zdravým bezchutným jídlem. Dobré chipsy, sladké pečivo, nanuky, sladké nápoje apod. To vše jsou potraviny, které našemu organismu, kvůli přidaným látkám, škodí. Je dobré je postupně vyřadit z jídelníčku a konzumovat zdravější potraviny a naučit se je dobře kořenit a ochucovat, tak jako naši předci kdysi.

10. Žijeme iluzí a máme negativní vztah ke svému tělu

Dnešní super top magazíny zabývající se modelingem, stravou a zdravým životním stylem většinou zobrazují strašně zkreslenou realitu, co se fyzických těl týče. Ve většině případů se jedná buď o fotografie upravené ve photo shopu nebo sportovců, kteří se tím živí, ale již neřeknou negativa. Negativy myslíme kupříkladu špatný zdravotní stav z nuceného hubnutí, nemluvně o psychice.

Samozřejmě lze být hubený a krásný v plném zdraví i duchu, avšak velkou roli zde taky hraje naše genetika, somatotyp apod. Nelze to brát jako výmluvu, ale zkrátka cítit se špatně, protože pouze koukáme na iluzi v časopisech je naprosto zbytečné a hubený z toho ještě nikdo nikdy nebyl.

Za drbomat vám informace o hubnutí přináší Jakub

 

Mohlo by vás zajímat
Silový trénink a jak si správně sestavit jídelníček
Karlos Vémola chce do UFC. Kdo je jeho dalším soupeřem?
Aleš Lamka o ceně posilovny i plánech. Zjistěte víc!
Filip Grznár vs. Youtube. Stop rubriky o steroidech.

 

 

 

Sdílet článek

Komentovat článek